dijous, 15 de maig del 2008

Ja puc omplir la banyera.


Acabo d’arribar a casa, com a bon català poso lo canal 3/24 (la tele nostra) per veure com va lo mon en general. Cansat i suat com estic, m’omplis la banyera. Mentre sento l’aigua com cau dins, em poso a escriure això que esteu llegint. Ara ja me considero un català, com los de Barcelona. No, no tinc piscina ni res aparegut, tinc un lloc mes petit i acollidor que es la meva banyera, i sento com poc a poc es va plenant. Estic de sort, fa uns dies per solidaritat no ho hagués pogut fer, però ara estic de enhorabona ja que lo barco ha arribat al seu lloc amb aigua en perfectes condicions (aquesta gent de Panamà es l’hòstia fent barcos!) no com la que fa uns quants d’anys que es va portar l’aigua a Mallorca (per cert, Mallorca no es Barcelona). Ja heu vist la meva foto reciclant a la dutxa, cosa que continuo fent, però un dia es un dia i així me sento mes “català”, s’ha acabat la sequera, no res, en quatre dies ja som los de abans, però em de continuar fent la canonada per portar mes aigua cap a Barcelona.
- I si se mos podreix l’aigua de la piscina?
- I si me diuen guarro per no renta lo cotxe?
- I si los jugadors de futbol prenen mal per que lo terra està dur?
No res, ja tinc la banyera plena i no tinc mes ganes d’escriure, me’n vaig a banyar, la propera setmana si tot va bé, fins i tot podré regar les plantes i anar al mercat a comprar verdura del “terreno” (ara me toca comprar-la de fora, ja que la d’aquí no la podem regar, primer tenen prioritat les piscines i la meva banyera, sort que al meu poble no hi ha piscina).
Bé, abans de tot, se m’oblidava, lo diumenge 18 de maig estaré a la “mani” d’Amposta, com a bon català de les TERRES DE L’EBRE.